به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شرکت پایانههای نفتی ایران، پیمان دلیری، جانشین رئیس پایانه نفتی خارگ، اعلام کرد که در تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۳، یدککش اوستا ۱۰ به همراه بارج ۲۰۰۰ تنی آسیا مربوط به پیمانکار تاسیسات دریایی در اطراف جزیره خارگ به دلیل طوفانی بودن دریا دچار مشکل شد.
وی افزود:در ساعت ۰۹:۳۰ با اعلام مرکز کنترل و ترافیک دریایی اداره بندر و دریانوردی خارگ مبنی بر نیاز به امدادرسانی به شناور مذکور، متخصصین اداره عملیات دریایی بلافاصله با یدککش بابایی و قایق بهمن ۳ به محل حادثه اعزام شدند.
جانشین رئیس پایانه نفتی خارگ در پایان از تلاشهای شبانهروزی تیمهای عملیاتی و هماهنگیهای لازم در این عملیات تقدیر کرد.
غلامرضا جعفرگنجی رییس عملیات دریایی پایانه نفتی خارگ تصریح کرد: با وجود وضعیت مواج بودن دریا و ارتفاع امواج ۶ تا ۷ فوت، تیم نجات پس از دو ساعت تلاش موفق شدند شناور را از وضعیت بحرانی خارج کرده و به داخل حوضچه آرامش هدایت کنند.
جعفرگنجی افزود: این عملیات در ساعت ۱۲:۰۰ به پایان رسید و در حال حاضر یدککش و بارج مذکور در حوضچه اسکله تدارکات و امور کالا پهلو گرفتهاند.