به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس غریبی تاکید کرد: نتایج حاصل از این عملیات نشاندهنده توان بالای متخصصان جوان کشور و تعامل کارآمد آنان با نیروهای باتجربه است که سبب تحقق اهداف کلان سازمان و پیشبرد پروژههای مهم در صنعت نفت کشور میشود.
رییس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی نیز بیان داشت: بهمنظور انتقال این گوی شناور به ساحل جهت انجام تعمیرات اساسی، ابتدا باید میعانات گازی درون رشته هوزهای روآبی، زیرآبی و محتوای داخلی گوی شناور تخلیه میشد.
غلامحسین گرامی افزود: در این راستا، پس از بررسیهای فنی چندساعته و چندین هفته مشاوره و ارزیابی توسط متخصصان اداره عملیات صادرات، مهندسی عملیات، میترینگ، اسناد، سرپرستان بارگیری و تیمهای غواصی، بهترین روش انتخاب شد.
رییس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی توضیح داد: روش منتخب که با رعایت کامل الزامات زیستمحیطی، صرفهجویی در زمان و هزینه و جلوگیری از هدررفت میعانات گازی بود، استفاده از آب دریا بهعنوان عامل رانش برای انتقال میعانات گازی از طریق پمپهای کشتی به مخازن متمرکز بود که برای اولین بار انجام شد.
غلامحسین گرامی افزود: این روش پس از بررسی دقیق فاکتورهایی همچون فشار استاتیکی میعانات گازی در بستر دریا، چگالی محموله، حجم میعانات موجود در تجهیزات و رفتار سیالات طراحی و اجرا شد.
اسماعیل قلعه نژاد، جانشین رییس عملیات صادرات نیز در این باره افزود: سناریوی عملیات بر استفاده از سیستم SEA CHEST کشتی متمرکز بود که در نهایت با موفقیت و در کمترین زمان ممکن به انجام رسید.
جانشین عملیات صادرات پایانه میعانات گازی پارس جنوبی تأکید کرد: این عملیات با هماهنگی کامل بین شرکتها و مجموعه های برونسازمانی شامل اداره کل نظارت بر صادرات، امور بینالملل شرکت ملی نفت ایران، دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی، مخازن متمرکز عسلویه و پالایشگاه لاوان و کاپیتان کشتی مورد نظر انجام شد.
قلعه نژاد افزود: در کنار ایدههای نوآورانه نیروهای جوان، تجربه و رهنمودهای متخصصان و پیشکسوتان که نقش کلیدی در دستیابی به این موفقیت موثر بود.