IOTC
جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۰
سرویس : خارک
کد خبر : ۵۵۵۱
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

ارزیابی ریسک تاسیسات و زیرساخت های حیاتی و استراتژیک شرکت پایانه های نفتی ایران

با حضور مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، جلسه کمیته ارزیابی ریسک تاسیسات حیاتی شرکت در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

ارزیابی ریسک تاسیسات و زیرساخت های حیاتی و استراتژیک شرکت پایانه های نفتی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس غریبی گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به داشتن مأموریت ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور، همواره حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌ها و آماده‌سازی شرایط عملیاتی را باید در دستور کار داشته باشد.

غریبی ادامه داد: با توسعه روز افزون دانش و ظهور فنآوری های جدید در عرصه صنعت و تولید بالاخص صنایع نفت و ایجاد سیستم های بسیار پیچیده لزوم اجرای اصول مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست جهت جلوگیری از وقوع حوادث اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. به همین دلیل ارزیابی ریسک تاسیسات و زیرساخت ها برای دستیابی به مدیریت ایمنی, بهداشت و محیط زیست امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می شود. 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ضمن اشاره بر اهمیت شناسایی و ارزیابی خطرات فرآیندهای عملیاتی، بر صدور و اجرای اقدامات کنترلی ریسک های بارز با تعریف اهداف و برنامه ها تاکید نمودند.

عباس غریبی ادامه داد: شرکت پایانه ‎های نفتی ایران با داشتن زیرساخت‎های استراتژیک و حیاتی شامل اسکله ها، پهلوگاه‎ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره ‎سازی، سامانه‎ های اندازه ‎گیری، گوی های شناور و یدک کش عملیاتی، توجه به مقوله ارزیابی ریسک اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

غریبی تصریح نمود:در راستای توجه به مسائل ایمنی و HSE در حوزه شناسایی، ارزیابی و اقدامات کنترلی در ارتباط با ریسک و شرایط مخاطره آمیزه شغلی که هم سلامت کارکنان و هم سلامت تاسیسات را مورد تاثیر قرار می دهد باید اقداماتی انجام دهیم و اهدافی برنامه ریزی شود که منجر به حذف یا کنترل ریسک در تاسیسات شود، که سلامت کارکنان و تاسیسات حفظ و به شرایط ایمن برسیم.

 در ادامه ریس پایانه نفتی خارگ اظهارداشت: ارزیابی ریسک یا شناسایی خطرات، روشی سازمان یافته، نظامند برای رتبه بندی و اولویت ریسک برای تصمیم گیری در راستای کاهش آن به میزان قابل قبول می باشد.

سید ابراهیم حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه راهبردی پایانه نفتی خارک اظهار کرد: با تأسیسات حیاتی و زیرساخت‌هایی که در این پایانه وجود دارد، نگاه به مقوله اچ‌اس‌ئی و ارزیابی ریسک در تاسیسات اهمیت ویژه‌ای دارد.

در ادامه سایر روسای ستادی و عملیاتی به بیان دیدگاه های خویش پرداخته و توسط HSE پایانه نفتی خارگ، گزارش جامعی از مجموعه اقدامات انجام شده در مدیریت ریسک تاسیسات و زیرساخت های پایانه نفتی خارگ ارایه گردید.

ارزیابی ریسک 7
ارزیابی ریسک 1

ارزیابی ریسک 20
ارزیابی ریسک 17
ارزیابی ریسک 16
ارزیابی ریسک 10
ارزیابی ریسک 9
ارزیابی ریسک 8
ارزیابی ریسک 6
ارزیابی ریسک 5
ارزیابی ریسک 4
ارزیابی ریسک 3
ارزیابی ریسک 2
ارزیابی ریسک 19
ارزیابی ریسک 18
ارزیابی ریسک 15
ارزیابی ریسک 14
ارزیابی ریسک 13
ارزیابی ریسک 12
ارزیابی ریسک 11

(جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲) ۱۹:۳۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید